


Dane techniczne
Wyższe podnoszenie, większa wydajność, większy komfort: nowe SCORPION.

Nowe, duże modele 9055 i 7055 podnoszą do 5,5 t.
Po pierwszej prezentacji w roku 2005 ładowarki teleskopowe SCORPION stały się w wielu gospodarstwach wydajnymi, kluczowymi maszynami do przemieszczania materiałów. Teraz wchodzi na rynek nowa generacja SCORPION.
SCORPION – historia sukcesu.
CLAAS już 20 lat zajmuje się techniką ładowarek teleskopowych. Wykorzystno to doświadczenie w rozwoju SCORPION wspólnie z partnerem Kramer z Pfullendorf. I to z powodzeniem, gdyż od roku 2006 do dzisiaj CLAAS ponad siedmiokrotnie zwiększył ich sprzedaż. Nowa ładowarka teleskopowa SCORPION oznacza: trwa kontynuacja.
Stworzone dla profesjonalistów.
Nowa seria obejmuje sześć modeli: trzy duże SCORPION 9055, 7055 i 7044 oraz mniejsze 7035, 7030 i 6030. Dotychczasowy udźwig wynosił około 4,4 t, a teraz, największe ładowarki 9055 i 7055 podnoszą do 5,5 t – na wysokość max. 8,75 m wzgl. 7,0 m. Wydatek hydrauliki roboczej Load-Sensing wynosi 187 l/min w SCORPION 9055 oraz 7055, a w SCORPION 7044 ponad 140 l/min.
Dla mniejszych modeli są do wyboru pompy zębate lub hydraulika robocza Load Sensing z wydatkiem 140 l/min. Nowością we wszystkich modelach jest odciążanie trzeciego obwodu sterowania na końcówce teleskopowego wysięgnika. Wszystkie przyłącza można przy pracującym silniku uwolnić od ciśnienia naciskiem palca, narzędzia dołączane są łatwiej i szybciej.
Zestawienie udźwigu i wysokości podnoszenia SCORPION
9055 | 7055 | 7044 | 7035 | 7030 | 6030 | ||
Udźwig | t | 5,5 | 5,5 | 4,3 | 3,5 | 3,0 | 3,0 |
Wysokość podnoszenia | m | 8,75 | 7,0 | 7,0 | 7,0 | 7,0 | 6,0 |
Możesz też otworzyć widok 360° w nowym oknie i w większym rozmiarze.


Więcej mocy i komfortu.
Wszystkie modele dostępne są w wersji 20 km/h, 30 km/h oraz 40 km/h i pracują z 4-cylindrowymi silnikami Deutz: SCORPION 9055 i 7055 o pojemności 4,1 l (115 kW/ 156 KM) a 7044 i mniejsze jednostki z pojemnością 3,6 l (90 kW/122 KM). Czyszczenie spalin odpowiadające normie Stage IIIB (Tier 4i) odbywa się silnikach 3,6 litra przez katalizator oksydacji oleju napędowego (DOC), a w silnikach 4,1 l przez połączenie fitra cząstek stałych (DPF) i katalizatora oksydacji oleju napędowego (DOC).
Mocniejszy napęd jezdny VARIPOWER PLUS jest do dyspozycji dla 9055 i 7055, nowa funkcja SMART ROADING dla 9055, 7055 i 7044. Gdy kieruje się wszystkimi kołami lub przednią osią, to SMART ROADING automatycznie osiąga stałą prędkość jazdy obniżając obroty silnika do 1.800 obr/min przy 9055 i 7055 wzgl. 2.000 obr/min przy 7044. Daje to odczuwalne oszczędności paliwa.
Większe bezpieczeństwo w pracy stacjonarnej daje koncepcja ramy. Całkowicie nowe nadwozie spoczywa na niepodzielnej, odpornej na skręcenia ramie z nisko położonym punktem ciężkości i kierowaniem teleskopowego ramienia. Dzięki nowej budowie i kinematyce, układ załadunku osiąga siłę zrywania 72 kN oraz resztkowy udźwig 2 t. Siłowniki podnoszenia, wysypu oraz teleskopowania posiadają amortyzację pozycji końcowych eliminującą uderzenia układu załadunku.
Automatyka SMART HANDLING z trybem pracy z szuflą, sztaplowaniem, pionowym podnoszeniem i opuszczaniem oraz z trybem ręcznym we wszystkich nowych modelach obejmuje automatyczne, wsteczne prowadzenie szufli: narzędzie robocze można naciskiem palca ustawić w żądanej pozycji, np. równolegle do podłoża i zapisać tę pozycję w pamięci.
Więcej komfortu oferuje nowa kabina z wyraźnie większą ilością miejsca i poprawioną widocznością. Kolejne zalety, to ergonomiczne ukształtowana tablica przyrządów, właściwie umieszczony przełącznik rodzajów kierowania i nowy joystick z dodatkowymi funkcjami. Dochodzi do tego chłodzony schowek o pojemności 23 l za fotelem kierowcy.

- Nowa, bardziej przestrzenna kabina z nową koncepcją obsługi.
- Elektroniczny dżojstik sterujący w podłokietniku.
- Moc silnika do 115 kW (zogdnie z ECE R 120), z większym momentem obrotowym, spełnia Stage IIIB (Tier 4i)
- Do 5,5 t udźwigu oraz wzmocnione siły zrywania