


Dane techniczne
TUCANO 450-320. Zalety.
- TUCANO jest jedynym kombajnem zbożowym w swojej klasie, wyposażonym w młocarnię APS o jednej z najwyższych wydajności dostępnych na rynku
- Klepisko 7/18 ze znakomitym oddzielaniem, optymalną jakością ziarna i zmniejszoną ilością zgonin w TUCANO 450/440/430
- Wzrokowa kontrola zgonin z fotela kierowcy przez oświetlone okno kontrolne
- Wielofunkcyjny uchwyt, elektroniczny pokładowy system informacyjny CEBIS. CLAAS TELEMATICS, GPS PILOT oraz kartografia plonowania gwarantują pełen komfort sterowania i kontroli
- Przyrządy żniwne VARIO dają o 10% wyższą wydajności przez optymalizację przepływu materiału

Widzieć wszystko, mało słyszeć. Oto cały sekret.

Duży komfort.
Dla większej koncentracji. Aby nic nie odwracało uwagi kierowcy od właściwych zadań roboczych, centrala przełączająca TUCANO automatycznie dostosowuje się do występujących wymogów, oczekiwań i potrzeb. Wraz z optymalnym polem widzenia we wszystkich kierunkach i wieloma innymi zaletami. Wspólnie składają się one na komfortowe środowisko robocze, które w znacznym stopniu zwiększa dzienną wydajność pracy.
Nowy wymiar wyższej klasy średniej.
- Kabina VISTA CAB oferuje dużo swobody ruchu
- Optymalizacja wyciszenia stworzyła niezwykle spokojne miejsce pracy
- Przestawiana 3-stopniowo kolumna kierownicy pozwala dopasować jej wysokość i nachylenie do każdego kierowcy
- W kabinie znajduje się również siedzisko dla pasażera
- Wydajna klimatyzacja A/C MATIC zapewnia świeżą i przyjemną atmosferę wewnątrz kabiny
- Pod fotelem operatora i z jego boku znajdują się duże schowki (np. z lodówką)

Także nocą: jasno jak w dzień.
Układ oświetlenia także w ciemnościach gwarantuje doskonałą widoczność.
- Do ośmiu świateł roboczych
- Oświetlenie składanych przyrządów roboczych
- Oświetlenie ścierniska, oświetlenie boczne, światła cofania
- Oświetlenie rozładunku zbiornika ziarna
- Oświetlenie zbiornika ziarna
- Oświetlenie zgonin
- Oświetlenie układu czyszczenia
- Do ułatwienia przeglądów: Oświetlenie pod bocznymi osłonami
Silnik i napęd. Bez kompromisów pod względem mocy i trwałości.

Wysokowydajny silnik TUCANO spełnia wymagania normy emisji spalin Stage IIIB (Tier 4i) przez wtórną obróbkę spalin. Dodatkowo zwiększono moc silników we wszystkich modelach TUCANO.
Przemiana tlenków azotu przez SCR.
Silnik Mercedes-Benz w TUCANO wypełnia wymagania normy poprzez selektywną redukcję katalityczną (SCR: Selective Catalytic Reduction). Tlenki azotu zawarte w spalinach są tu zamieniane w czysty azot i wodę. Konieczny do tego roztwór mocznika przewożony jest w zbiorniku o pojemności 63-l.

Nowość: układ chłodzenia z automatycznym odsysaniem kurzu.
- Wysokoefektywny, wspólny układ chłodzenia dla silnika, hydrauliki i klimatyzacji
- Wysoka trwałość i długie okresy między przeglądami
- Odporny na ścieranie napęd hydrauliczny wirującego kosza chłodnicy, doskonały dostęp do chłodnicy, wyraźnie zmniejszający nakład pracy przy przeglądzie
- Dzięki ruchomej, składanej drabince, łatwy dostęp do silnika i innych punktów konserwacji
- Cała koncepcja silnika oraz systemu młócenia TUCANO przekonuje wyjątkową ekonomiką
- Pojemność zbiornika paliwa to 650 lub 500 litrów
Innowacyjny napęd na wszystkie cztery koła.
Hydrostatycznym napędem jezdnym TUCANO – bez sprzęgania i bez przełączania – można wygodnie sterować przy użyciu dźwigni wielofunkcyjnej. Komfort obsługi ma bezpośrednie przełożenie na wzrost wydajności. Dzięki szybszym nawrotom i optymalnemu dostosowaniu prędkości jazdy do zmieniających się warunków żniw. Opcja ekstra: napęd na wszystkie koła. Jednym naciśnięciem przycisku można przełączyć się na maksymalną moc, która umożliwi przesuwanie się naprzód nawet w najbardziej niesprzyjających warunkach.
myślę ze claas to lepsze rozwiązanie niż john deere znajomy kupił nowego i żeby nie miał starego to nie miałby czym u siebie wykosić zboża jakieś awarię i problemy drugi zaś ma dominatora i jak narazie 6 lat bez żadnych problemów a nie sztuka się bujać z serwisem gdy na polu pogoda nie sprzyja haha