Zetor Forterra to ciągniki z silnikami do 140 KM – bardzo dobra alternatywa dla silników sześciocylindrowych. Mocny układ przeniesienia napędu jest dostosowany do znacznej mocy silnika i wysokiego momentu obrotowego. Ciągnik Forterra to silny pomocnik, bezkonkurencyjny pod względem kosztów eksploatacji.
Silnik
W ciągnikach FORTERRA zastosowano nowoczesne i niezawodne silniki produkcji ZETOR, spełniające normę emisji spalin EURO III A. Silniki wyposażone są w wentylator, który zawiera sprzęgło temperaturowe mające duży wpływ na ekonomiczne użytkowanie ciągnika i obniżenie poziomu hałasu. Zetor Forterra z nowym, 16 – zaworowym silnikiem zdobył prestiżową nagrodę w trudnym teście przeprowadzonym przez Niemieckie Towarzystwo Rolnicze (DLG). Ten model zdeklasował konkurencję pod względem niskiego zużycia paliwa w zakresie swojej mocy.
Skrzynia przekładniowa.
Wytrzymała i dopracowana konstrukcja skrzyni biegów. Ciągniki Forterra wyposażono w pełni zsynchronizowane skrzynie przekładniowe z trójstopniowym wzmacniaczem momentu obrotowego i zsynchronizowanym rewersem. Traktor ma 24 przełożenia do jazdy w przód i 18 do jazdy w tył.
Kabina
Ergonomiczne rozmieszczenie urządzeń sterujących, przyciemniane szyby to wysoki komfort i wygoda codziennej pracy.
Nowości w kabinie:
- nowe stopnie do kabiny
- akumulator przeniesiony pod podłogę kabiny.
- zabudowany rozdzielacz hydrauliki z zamontowanym schowkiem, gniazdem elektrycznym oraz zapalniczką.
HITCHTRONIC
To wyjątkowa, innowacyjna technologia, dzięki której praca rolników będzie łatwiejsza i wydajniejsza. Nowa funkcja automatycznego sterowania tylnego trzypunktowego układu zawieszenia znacznie uprości wykonywanie orki, zatem nawet mniej doświadczeni operatorzy uzyskają doskonałe wyniki przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa. Od roku 2012 Hitchtronic jest instalowany we wszystkich modelach Forterra i Forterra HSX.
Przedni TUZ i przedni WOM (opcja)
Ciągnik FORTERRA można wyposażyć w przedni TUZ i przedni WOM firmy ZUIDBERG:
- siła udźwigu przedniego TUZ 3500 kg
- przedni WOM jest wyposażony w tarczowe sprzęgło mokre i elektrohydrauliczne sterowanie.
- końcówka WOM może mieć 6 lub 21 wypustów.
W poniższych ciągnikach
- ZETOR FORTERRA 95 o mocy 90 KM
- ZETOR FORTERRA 105 o mocy 101 KM
Wprowadzone zmiany konstrukcyjne objeły nowy silnik spełniający normy emisji spalin EURO III (EEC III).
Ważną zmianą konstrukcyjna jest przeniesienie akumulatora pod podłogę kabiny, co poprawiło dostęp do jego obsługi a ponadto przedłuży jego żywotność.
Ciągniki wyżej wymienione serii FORTERRA oraz poniższe ciągniki
- ZETOR FORTERRA 115 o mocy 110 KM
- ZETOR FORTERRA 125 o mocy 122 KM
- ZETOR FORTERRA 135 o mocy 137 KM
Wyposażone są w podnośnik EHR Bosch o udźwigu podnośnika 5.850 kg.
Ponadto w ciągnikach serii FORTERRA obniżono poziom hałasu w kabinie o 3 dB, co zdecydowanie polepsza warunki pracy operatora.
Wszystkie typy ciągników ZETOR wyposażone są w dżwignie dolne z końcówkami CBM kategorii II oraz zaczep przesuwny,
- we wszystkich typach ciągników istnieje możliwość zamontowania siedziska GRAMMERA oraz GRAMMERA pneumatycznego,
- zwiększono udźwig przedniego TUZ do 3500
MODEL | 100 | 110 | 120 | 130 | 140 |
SILNIK: | |||||
Zetor 1006 Zetor 1306 | Zetor 1406 | Zetor 1506 | Zetor 1606 | ||
Moc nominalna (KW/KM) przy prędkości 2200 ob. | 71/96 | 79/107 | 86/117 | 95/129 | 100/136 |
Typ | Turbodoładowany z intercoolerem | ||||
Ilość cylindrów | 4 | ||||
Dwustopniowy filtr powietrza | X | ||||
Mocowanie tłumika przy kabinie | X | ||||
Sprężarka | X | ||||
SKRZYNIA BIEGÓW: | |||||
24 do przodu / 18 do tyłu (z rewersem) | X | ||||
Skrzynia biegów synchronizowana | X | ||||
Dwustopniowy wzmacniacz | X | ||||
Sterowanie wzmacniaczem | Elektrohydrauliczne | ||||
Prędkość | 40 km/h | ||||
HYDRAULIKA: | |||||
Typ | BOSCH HITCHTRONIC | ||||
Sterowanie podnośnika | elektryczne | ||||
Rozdzielacz obiegu wewnętrznego | Dwusekcyjny (4+1) | Dwusekcyjny (4+1) | Dwusekcyjny (4+1) | trzysekcyjny (6+1) | trzysekcyjny (6+1) |
Udźwig podnośnika | 70 kN | ||||
Wydatek podnośnika hydraulicznego | 70 l/min | ||||
Filtr oleju hydrauliki | X | ||||
WAŁEK ODBIORU MOCY: | |||||
540/1000 ot./min | X | ||||
Typ sprzęgła | niezależny, wielodyskowe sprzęgło PTO | ||||
WAŁEK ODBIORU MOCY: | |||||
Hamulce dyskowe mokre | X | ||||
Blokada mechanizmu różnicowego | Załączana elektropneumatyczne | ||||
TYLNY TUZ: | |||||
Dolne ramiona kategorii II z hakami (CBM) | X | ||||
Zaczep przesuwny sterowany | X | ||||
Instalacja elektryczna | |||||
12 V | X | ||||
Akumulator 165 Ah | X | ||||
Alternator 95 A | X | ||||
DESKA ROZDZIELCZA: | |||||
X | |||||
Wskaźnik obrotów z licznikiem Mth | X | ||||
Wskaźnik paliwa, temperatury płynu chłodniczego | X | ||||
Wskaźnik ciśnienia oleju z kontrolką | X | ||||
OŚWIETLENIE: | |||||
2 główne światła drogowe | X | ||||
2 reflektory robocze z przodu | X | ||||
3 reflektory robocze z tyłu | X | ||||
Światła ostrzegawcze i kierunkowskazy | X | ||||
PRZEDNIA OŚ NAPĘDOWA: | |||||
Sterowana elektorpneumatycznie | |||||
Hamulce przednie | X | ||||
Mechanizm różnicowy z redukcją poślizgu | X | ||||
PRZEDNIE KOŁA: | |||||
13,6R-24/14,9-R24 | |||||
TYLNE KOŁA: | |||||
16,9R-38/18,4R-38 | |||||
Regulowany rozstaw kół | X | ||||
UKŁAD KIEROWNICZY: | |||||
Hydrostatyczny | X | ||||
POZOSTAŁE: | |||||
Zbiornik paliwa | 180 litrów | ||||
Błotniki przednie | X | ||||
Przednia i tylna wycieraczka | X | ||||
Siedzenie kierowcy | X | ||||
Spryskiwacz przedniej szyby | X | ||||
Kabina – przyciemniane szyby | X | ||||
Kabina komfortowa z ogrzewaniem i wentylacją | X | ||||
Szyberdach | X | ||||
Siedzenie pasażera | X | ||||
INFORMACJE O ROZMIARACH I WADZE: | |||||
Długość | 4670 mm | ||||
Szerokość | 2270 mm | ||||
Wysokość | 2757 mm | ||||
Rozstaw osi | 2390 mm | ||||
Prześwit | 320-480 mm | ||||
Waga | 4309-4562 kg |