Ciągnik ZETOR FORTERRA

FORTERRAznajdzsprzedawcezobaczfilmydodaj_film

 

 

 

FORTERRA

Zetor Forterra to ciągniki z silnikami do 140 KM – bardzo dobra alternatywa dla silników sześciocylindrowych. Mocny układ przeniesienia napędu jest dostosowany do znacznej mocy silnika i wysokiego momentu obrotowego. Ciągnik Forterra to silny pomocnik, bezkonkurencyjny pod względem kosztów eksploatacji.

Silnik

W ciągnikach FORTERRA zastosowano nowoczesne i niezawodne silniki produkcji ZETOR, spełniające normę emisji spalin EURO III A. Silniki wyposażone są w wentylator, który zawiera sprzęgło temperaturowe mające duży wpływ na ekonomiczne użytkowanie ciągnika i obniżenie poziomu hałasu. Zetor Forterra z nowym, 16 – zaworowym silnikiem zdobył prestiżową nagrodę w trudnym teście przeprowadzonym przez Niemieckie Towarzystwo Rolnicze (DLG). Ten model zdeklasował konkurencję pod względem niskiego zużycia paliwa w zakresie swojej mocy.

Skrzynia przekładniowa.

Wytrzymała i dopracowana konstrukcja skrzyni biegów. Ciągniki Forterra wyposażono w pełni zsynchronizowane skrzynie przekładniowe z trójstopniowym wzmacniaczem momentu obrotowego i zsynchronizowanym rewersem. Traktor ma 24 przełożenia do jazdy w przód i 18 do jazdy w tył.

Kabina

Ergonomiczne rozmieszczenie urządzeń sterujących, przyciemniane szyby to wysoki komfort i wygoda codziennej pracy.

Nowości w kabinie:

  • nowe stopnie do kabiny
  • akumulator przeniesiony pod podłogę kabiny.
  • zabudowany rozdzielacz hydrauliki z zamontowanym schowkiem, gniazdem elektrycznym oraz zapalniczką.

HITCHTRONIC

To wyjątkowa, innowacyjna technologia, dzięki której praca rolników będzie łatwiejsza i wydajniejsza. Nowa funkcja automatycznego sterowania tylnego trzypunktowego układu zawieszenia znacznie uprości wykonywanie orki, zatem nawet mniej doświadczeni operatorzy uzyskają doskonałe wyniki przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa. Od roku 2012 Hitchtronic jest instalowany we wszystkich modelach Forterra i Forterra HSX.

Przedni TUZ i przedni WOM (opcja)

Ciągnik FORTERRA można wyposażyć w przedni TUZ i przedni WOM firmy ZUIDBERG:

  • siła udźwigu przedniego TUZ 3500 kg
  • przedni WOM jest wyposażony w tarczowe sprzęgło mokre i elektrohydrauliczne sterowanie.
  • końcówka WOM może mieć 6 lub 21 wypustów.

W poniższych ciągnikach

  • ZETOR FORTERRA 95 o mocy 90 KM
  • ZETOR FORTERRA 105 o mocy 101 KM

Wprowadzone zmiany konstrukcyjne objeły nowy silnik spełniający normy emisji spalin EURO III (EEC III).
Ważną zmianą konstrukcyjna jest przeniesienie akumulatora pod podłogę kabiny, co poprawiło dostęp do jego obsługi a ponadto przedłuży jego żywotność.

Ciągniki wyżej wymienione serii FORTERRA oraz poniższe ciągniki

  • ZETOR FORTERRA 115 o mocy 110 KM
  • ZETOR FORTERRA 125 o mocy 122 KM
  • ZETOR FORTERRA 135 o mocy 137 KM

Wyposażone są w podnośnik EHR Bosch o udźwigu podnośnika 5.850 kg.
Ponadto w ciągnikach serii FORTERRA obniżono poziom hałasu w kabinie o 3 dB, co zdecydowanie polepsza warunki pracy operatora.

Wszystkie typy ciągników ZETOR wyposażone są w dżwignie dolne z końcówkami CBM kategorii II oraz zaczep przesuwny,

  • we wszystkich typach ciągników istnieje możliwość zamontowania siedziska GRAMMERA oraz GRAMMERA pneumatycznego,
  • zwiększono udźwig przedniego TUZ do 3500
MODEL 100 110 120 130 140
SILNIK:
Zetor 1006     Zetor 1306 Zetor 1406 Zetor 1506 Zetor 1606
Moc nominalna (KW/KM) przy prędkości 2200 ob. 71/96 79/107 86/117 95/129 100/136
Typ Turbodoładowany z intercoolerem
Ilość cylindrów 4
Dwustopniowy filtr powietrza X
Mocowanie tłumika przy kabinie X
Sprężarka X
SKRZYNIA BIEGÓW:
24 do przodu / 18 do tyłu (z rewersem) X
Skrzynia biegów synchronizowana X
Dwustopniowy wzmacniacz X
Sterowanie wzmacniaczem Elektrohydrauliczne
Prędkość 40 km/h
HYDRAULIKA:
Typ BOSCH HITCHTRONIC
Sterowanie podnośnika elektryczne
Rozdzielacz obiegu wewnętrznego Dwusekcyjny (4+1) Dwusekcyjny (4+1) Dwusekcyjny (4+1) trzysekcyjny (6+1) trzysekcyjny (6+1)
Udźwig podnośnika 70 kN
Wydatek podnośnika hydraulicznego 70 l/min
Filtr oleju hydrauliki X
WAŁEK ODBIORU MOCY:
540/1000 ot./min X
Typ sprzęgła niezależny, wielodyskowe sprzęgło PTO
WAŁEK ODBIORU MOCY:
Hamulce dyskowe mokre X
Blokada mechanizmu różnicowego Załączana elektropneumatyczne
TYLNY TUZ:
Dolne ramiona kategorii II z hakami (CBM) X
Zaczep przesuwny sterowany X
Instalacja elektryczna
12 V X
Akumulator 165 Ah X
Alternator 95 A X
DESKA ROZDZIELCZA:
X
Wskaźnik obrotów z licznikiem Mth X
Wskaźnik paliwa, temperatury płynu chłodniczego X
Wskaźnik ciśnienia oleju z kontrolką X
OŚWIETLENIE:
2 główne światła drogowe X
2 reflektory robocze z przodu X
3 reflektory robocze z tyłu X
Światła ostrzegawcze i kierunkowskazy X
PRZEDNIA OŚ NAPĘDOWA:
Sterowana elektorpneumatycznie
Hamulce przednie X
Mechanizm różnicowy z redukcją poślizgu X
PRZEDNIE KOŁA:
13,6R-24/14,9-R24
TYLNE KOŁA:
16,9R-38/18,4R-38
Regulowany rozstaw kół X
UKŁAD KIEROWNICZY:
Hydrostatyczny X
POZOSTAŁE:
Zbiornik paliwa 180 litrów
Błotniki przednie X
Przednia i tylna wycieraczka X
Siedzenie kierowcy X
Spryskiwacz przedniej szyby X
Kabina – przyciemniane szyby X
Kabina komfortowa z ogrzewaniem i wentylacją X
Szyberdach X
Siedzenie pasażera X
INFORMACJE O ROZMIARACH I WADZE:
Długość 4670 mm
Szerokość 2270 mm
Wysokość 2757 mm
Rozstaw osi 2390 mm
Prześwit 320-480 mm
Waga 4309-4562 kg

 

Dodaj komentarz