Ciągnik ZETOR FORTERRA HSX

Forterra HSXznajdzsprzedawcezobaczfilmydodaj_film

 

 

FORTERRA 2

Ciągniki Forterra HSX wyposażono w najnowocześniejszą technologię; najnowszej generacji rewers, nową pięciostopniową skrzynie z trójstopniowym wzmacniaczem, ponadto mocniejszy układ hydrauliczny, sterowanie trzypunktowym zawieszeniem Hitchtronic, wyświetlacz LCD, większy rozstaw osi poprawiający stabilność, nowe fotele i wiele innych innowacji. To najlepszy pakiet firmy Zetor, który łączy wydajność, trwałość i niskie koszty eksploatacji.

Silnik

Nowy 16 – zaworowy silnik charakteryzuje się wysokim stopniem wzmocnienia momentu obrotowego (36 %), świetnym startem nawet w niekorzystnych warunkach temperaturowych, długą żywotnością i niskim zużyciem paliwa, potwierdzonym przez Niemieckie Towarzystwo Rolnicze DLG. Wysoką moc gwarantuje nie tylko ulepszona głowica cylindrów, ale także zmienione kanały ssące i nowy system wtrysku paliwa. Silnik wyposażony został także w filtr cząstek stałych w celu obniżenia poziomu emisji.

Skrzynia przekładniowa. Układ hydrauliczny i WOM

Nowa, 5-cio stopniowa synchronizowana skrzynia biegów posiada łącznie 30 + 30 biegów, uzupełnia ją 3-stopniowy automatyczny wzmacniacz momentu o ciśnieniu zwiększonym do 19 barów. Przekładnia powershift z systemem HSX daje możliwość półautomatycznej preselekcji. Nowy elektrohydrauliczny rewers włączany jest pod obciążeniem (tzw. Power Shuttle), co daje większy komfort i wartość użytkową. Hydrauliczne jest także sterowanie obrotami wałka odbioru mocy. Udźwig do 7000 kg i równomierne obciążenie ciągnika zapewniają dwa zewnętrzne pomocnicze cylindry hydrauliczne. Filtr średniociśnieniowy zapewnia niezawodność hydrauliki. Dzięki rozstawowi osi 2490 mm Forterra HSX jest stabilniejsza i bezpieczniejsza.

HitchTronic

Kolejną nowością jest opatentowana przez Zetor we współpracy z Bosch Rexroth rewolucyjna funkcja automatycznego sterowania tylnym trzypunktowym układem zawieszenia HitchTronic, dzięki której traktor podczas orki dostosowuje się sam do każdego terenu. Praca stanie się dużo łatwiejsza i bardziej efektywna zarówno dla początkującego, jak i dla doświadczonego traktorzysty. Nieważna jest także jakość gleby czy typ maszyny. Na dodatek uruchomienie HitchTronic oszczędza paliwo, przyczyniając się do ochrony środowiska naturalnego.

Kabina. Komfort i bezpieczeństwo

Deska rozdzielcza jest wyposażona w wyświetlacz LCD podający w komfortowy sposób informacje dla obsługi i serwisu, a w siedzeniu kierowcy znajduje się wyłącznik bezpieczeństwa, który uniemożliwia start silnika lub ruszenie traktora, jeśli traktorzysta na nim nie siedzi. Dzięki posadowieniu kabiny na silentblokach i zastosowaniu nowych komponowanych materiałów podłogowych nastąpiło znaczne ograniczenie przenoszenia hałasu i wibracji na stanowisko traktorzysty.

 

MODEL 100 110 120 130 140
SILNIK
Stage III B Zetor 1006 Zetor 1306 Zetor 1406 Zetor 1506 Zetor 1606
Moc
2000 / 25 (ISO) (kW/HP)
71/ 96 79/ 107 86/ 117 95/ 129 100/ 136
Prędkość znamionowa (rpm) 2200
Ilość zaworów 8
16
16
Ilość cylindrów 4
Typ turbodoładowany
Skok tłoka (mm) 105 / 120
Pojemność skokowa (cm³) 4,156
Max. moment obr. / Rezerwa mom. obr. (ECE R24) (Nm /%) 391 / 37
419 / 46
440 / 37
440 / 40
480 / 37
482 / 37
525 / 34
540 / 41
570 / 38
572 / 38
REWERSACJA
Typ wielotarczowe mokre sprzęgło
sterowanie elektro-hydrauliczne
PRZEKŁADNIA
Typ mechaniczna z 3° automatycznym powershift, rewersem
Zmiana biegów w pełni zsynchronizowana
Ilość biegów 30 / 30
Prędkość (kph) 40
WOM
Typ zależny/ niezależny, wielotarczowe sprzęgło WOM z 3° wyborem opóźnienia startu
Obroty tylnego WOM (rpm) 540 /540E /1000/1000E
Obroty przedniego WOM (rpm) 1000
HYDRAULIKA
Typ Elektronika Bosch z Zetor HitchTronic, 2 cylindry pomocnicze
3-punktowy układ zawieszenia kategoria II, kategoria III na życzenie
Sterowanie elektroniczne
Ciśnienie operacyjne (MPa) 20
Wydajność pompy hydraulicznej (l/min) 85
Hydrauliczne szybkozłącza 4+1/6+1
INNE SPECYFIKACJE
Napęd 4WD
Sterowanie hydrostatyczne
Hamulce podróżne/postojowes mokre, tarczowe, hydrauliczne / sterowane mechanicznie
Hamulce przyczep jednoosobowy i dwuosobowy hamulec pneumatyczny
Cyfrowa deska rozdzielcza standard
WYMIARY
Waga (kg) 4476-5761
Długość (mm) 4,770
Szerokość (mm)Wysokość (mm) 2,2702,757
Rozstaw osi (mm) 2, 490
Przednie koła 13,6R24 skręcane 14,9R24 spawane
Tylne koła 16,9R38 skręcane 18,4R38 spawane
OPCJE KABINY
Kabina „BASIC” siedzenie Grammer, siedzenie pasażera, przeszkolny dach, tylne reflektory, regulowana kierownica, wyświetlacz cyfrowy,
Kabina „CLASSIC” siedzenie Grammer, siedzenie pasażera, regulowana kierownica, przednie i tylne światła robocze, klimatyzacja (opcjonalnie), podgrzewane lusterka i tylna szyba, instalacja audio,
Kabina „LUX” 

Kabina „CLASSIC-AC”

siedzenie Grammer pneum., siedzenie pasażera, przeszkolny dach, przednie i tylne reflektory, regulowana kierownica, wyświetlacz cyfrowy, klimatyzacja, instalacja radiowa, podgrzewane szyby i lusterka,siedzenie – Grammer, siedzenie pasażera, przeszkolny dach, przednie i tylne reflektory, regulowana kierownica, wyświetlacz cyfrowy, instalacja radiowa, podgrzewane szyby i lusterka

 

Jedna odpowiedź na „“Ciągnik ZETOR FORTERRA HSX””

  1. waham się czy wziąć forterrę czy pronara 1221, pronar jest tańszy, potężne gabaryty i bardzo dobry silnik, dobrze zdaję egzamin w ciężkiej robocie, natomiast do transportu -lipa a ciągam trochę przyczep z kiszonkami i wożę przyczepy zetorem 5211 to jeżdzę jakby w samochodzie ……

Dodaj komentarz